Αλέξανδρος_Γκόσεβιτς.png

Αλέξανδρος Γκόσεβιτς

Η εμπειρία μου με το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών (Φ.Κ.Σ.) ξεκίνησε το 2006 ως πρωτοετής φοιτητής. Βασικό κριτήριο σε αυτή την επιλογή στάθηκε αρχικά το πρόγραμμα σπουδών και η ευελιξία που παρουσίαζε, καθώς και τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τομέα Φιλοσοφίας. Επωφελήθηκα από πολύ νωρίς από τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων γενικής κατάρτισης παράλληλα με σεμινάρια και ασκήσεις εξειδικευμένου περιεχομένου – δυνατότητα η οποία καλλιεργούσε μια σφαιρική κατανόηση της ιστορικής εξέλιξης του στοχασμού, ενώ ταυτόχρονα επέτρεπε την εμβάθυνση σε θεματικές και στοχαστές που βρισκόντουσαν εγγύτερα στους εννοιολογικούς προβληματισμούς μου. Θα ήθελα να σταθώ στην καίρια επίδραση των μαθημάτων υπό τη μορφή ασκήσεων, καθώς η λεπτόλογη εξέταση ενός φιλοσοφικού κειμένου εντός ενός μικρού κύκλου σπουδαστών καλλιεργεί την απαραίτητη συνέπεια και οξυδέρκεια που οφείλει να έχει κανείς απέναντι σε τέτοιου είδους αναγνώσματα. Επίσης, ιδιαιτέρως βοηθητική υπήρξε η διατμηματική λογική που διέτρεχε το πρόγραμμα σπουδών, επιτρέποντας την αναγκαία πλαισίωση και ανάγνωση της  φιλοσοφικής παράδοσης εντός του ιστορικού και πολιτισμικού πλαισίου της. Ο συγκερασμός αυτών των χαρακτηριστικών που έφερε το τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών υπήρξε καθοριστικός τόσο στο να μου διανοίξει ένα εύρος θεωρητικών προσεγγίσεων όσο και στο να μου ενσταλάξει μία βαθιά πίστη στο έργο του στοχασμού. Στον απόηχο αυτής της καθ' όλα θετικής εμπειρίας και μετά το πέρας των προπτυχιακών σπουδών μου, το 2012 έφυγα ως υπότροφος της DAAD και παρακολούθησα μαθήματα γερμανικού ιδεαλισμού στο πανεπιστήμιο Humboldt του Βερολίνου. Το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2013/14, ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό M.A. in Philosophy στο UCL (University College London) ως υπότροφος του ιδρύματος Ωνάση. Μετά το πέρας του μεταπτυχιακού ξεκίνησα το διδακτορικό μου στο τμήμα Greek & Latin με θέμα "Η έννοια του τραγικού στον γερμανικό ιδεαλισμό" το οποίο και ολοκλήρωσα το 2020 υπό την αιγίδα του The London Arts and Humanities Partnership (LAHP).

   Αναστασία_Θεολόγου.png

Αναστασία Θεολόγου

Η φοίτηση μου στο Τμήμα ΦΚΣ άλλαξε δραματικά τη ζωή μου σε όλα τα επίπεδα. Στο τομέα των σπουδών, παρότι η μεγάλη μου αγάπη ήταν η αρχαία φιλοσοφία, ο διεπιστημονικός διάλογος ανάμεσα στη φιλοσοφία και τις κοινωνικές επιστήμες που καλλιέργησε το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος καθόρισε το πώς αντιλαμβάνομαι και μελετώ τη φιλοσοφία και διεύρυνε τον τρόπο σκέψης μου. Σήμερα, ως υπεύθυνη διαχείρισης ενός δικτύου Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων (CIVICA) με στόχο τη γεφύρωση ακαδημαϊκού χώρου και κοινωνίας, αντιλαμβάνομαι την ιδιαίτερη σημασία της κουλτούρας συζήτησης και διαλόγου που χαρακτηρίζει το Τμήμα, η οποία ενθάρρυνε τους φοιτητές να θέτουν τα δικά τους ερωτήματα, και να μη διστάζουν να αναζητούν τις δικές τους απαντήσεις. Προσωπικά, είμαι σίγουρη ότι δεν θα είχα φτάσει ως εδώ αν είχα φοιτήσει αλλού και αν οι άνθρωποι που υπηρετούν το ΦΚΣ δεν με είχαν πιστέψει και στηρίξει σε τέτοιο βαθμό.

   Μαρία_Καρακούση.png

Μαρία Καρακούση

Το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης δεν προέκυψε τυχαία στην εκπαιδευτική μου σταδιοδρομία αλλά ήταν η πρώτη, και άρα πιο συνειδητή, επιλογή στο μηχανογραφικό δελτίο. Και δεν το μετάνιωσα. Οι καθηγητές του Τμήματος, πάντα πρόθυμοι και φιλικοί, ήταν πολύ καλά καταρτισμένοι, ενεργοί, εξωστρεφείς και με διεθνή παρουσία στον χώρο της φιλοσοφίας. Έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία των φοιτητών και τους ενθάρρυναν, διευκολύνοντας έτσι την ενασχόληση με το κατά τα άλλα ‘σκοτεινό’ αντικείμενο της φιλοσοφίας. Επιπλέον, το πρόγραμμα σπουδών ήταν πλήρες, δίνοντας τη δυνατότητα να εξερευνήσει κανείς κάθε πτυχή της φιλοσοφικής δραστηριότητας ταυτόχρονα με την παιδαγωγική και φιλολογική κατάρτιση, προσφέροντας έτσι όλα τα απαραίτητα εφόδια για τη μετέπειτα επαγγελματική σταδιοδρομία. Σήμερα, είμαι υποψήφια διδάκτωρ Φιλοσοφίας στο τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα έχω τη χαρά να διδάσκω, μεταξύ άλλων, το μάθημα της Φιλοσοφίας στη Β′ τάξη Λυκείου ως καθηγήτρια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας έτσι και στην πράξη όλα όσα αποκόμισα από το ΦΚΣ. Μπορώ πλέον να πω με σιγουριά ότι τα χρόνια που πέρασα στο Τμήμα έθεσαν τα θεμέλια και διαμόρφωσαν τις περαιτέρω εκπαιδευτικές και επαγγελματικές μου επιλογές.